Mathias Hinke is a composer, artist and teacher. His practice combines experimental aesthetics, education and research as director of the educational project "Querklang" (since 2013), visiting professor (UdK Berlin, 2015-2024) and researcher at the FU Berlin. Award-winning music theatre works (including "EinzigArtig", "The Winner Takes It All") created with Carlos Manuel and publications ("Art of the Mooc" (2017)), commissioned works for Deutsche Oper Berlin, Sonar Quartett. Since 2024 juror (Hauptstadtkulturfonds) and artistic director of the *Young Euro Classic* festival.
Das Ensemble KNM Berlin steht für die lebendige, aktuelle Musikszene der Metropole Berlin. 1988 gegründet, präsentiert das Ensemble weltweit Kompositionen, Konzertinstallationen und Konzertprojekte in enger Kooperation mit den Künstler*innen. Getragen werden die Programme von der Neugier auf das Unbekannte, von der Auseinandersetzung mit den wesentlichen Themen unserer Gegenwart. Bereits in den 1990er Jahren erkundete das Ensemble den Raum in seinen musikalischen, architektonischen und sozial-historischen Implikationen. Seit 2016 engagiert sich das KNM Berlin verstärkt für eine musikalische, mehrperspektivische Vernetzung auf der ganzen Welt. Ob in Argentinien, Indien, Japan, Kambodscha, Korea, Mexiko, Peru oder Taiwan – die Musiker*innen des Ensemble KNM Berlin begegnen mit überraschenden Konzepten und interkulturellen Kooperationen den drängenden Fragen der Globalisierung. International bekannt wurde das KNM Berlin nicht nur durch seine wiederholten Gastspiele auf wichtigen europäischen Musikfestivals wie Ars Musica Brüssel, den Donaueschinger Musiktagen, dem Festival d’Automne à Paris, der MaerzMusik, dem UltraSchall Berlin, dem CTM Festival oder Wien Modern, sondern auch durch seine Eigenproduktionen wie »HouseMusik« und Konzertreisen wie an die Carnegie Hall (NYC), das Teatro Colon (Buenos Aires) oder das weltgrößte National Kaohsiung Center for the Arts, Weiwuying (Taiwan).
Als Artist-Researcher situiert sie sich an der Schnittstelle von Sound, Musiktheater und Medienkunst. Sie promovierte an der University of Cambridge zu Posthumanismus, Probenethnografie und neuer Oper. Als Fellow an der Mellon School for Performance Research (Harvard University) und des Center for Art, Science and Technology (MIT) wurde sie für ihre Forschung zu SciArt Prozessen mit dem Bayerischen Kulturpreis ausgezeichnet. Dr. Sikau arbeitete mit Romeo Castellucci, Marina Abramović und Rimini Protokoll zusammen. Als Medienkünstlerin wurde sie beauftragt von folgenden Institutionen: Europäische Kommission, Ligeti Center, Ars Electronica Festival, Transmediale, Ensemble Modern und Climate Week NYC. Derzeit ist sie als Kuratorin am ZKM in Karlsruhe tätig.
meLê yamomo has lived in Lucena City, Los Baños, Manila, Seoul, Bangkok, Warwick, and Munich, and currently resides between Amsterdam and Berlin. He is an Assistant Professor of New Dramaturgies, Media Cultures, Artistic Research, and Decoloniality at the University of Amsterdam, a member of the Amsterdam Young Academy, and author of Sounding Modernities (Palgrave Macmillan, 2018). He is the project leader and principal investigator of the EU-JPICH project Decolonizing Southeast Asian Archives (DeCoSEAS), and the Dutch Research Council project »Sonic Entanglements«. meLê is the fourth winner of the Open Ear Award, the most prestigious composer prize in the Netherlands, and one of the 2020 KNAW Early Career Awardees, by the Netherlands Royal Academy of Arts and Sciences. He is also a resident artist at Theater Ballhaus Naunynstrasse where his creations Echoing Europe, sonus, and Forces of Overtones are on repertoire. meLê curates the Decolonial Frequences Festival and hosts/produces the Sonic Entanglements podcast. In his works as artist-scholar, meLê engages the topics of sonic migrations, queer aesthetics, and post/de-colonial acoustemologies.